Zaktualizowano: 20 maja.2021 r.

Wniosek ZUS RDS

Formularz Wniosek RDS – WNIOSEK o zawieszenie umowy o rozłożenie zadłużenia na raty/ umowy o odroczenie terminu płatności składek na 3 miesiące

►►► Kliknij aby pobrać formularz RDS z oficjalnej strony ZUS ◄◄◄

Warto zobaczyć inne formularze/druki ZUS w naszej sekcji z aktualnymi drukami. Chcesz złożyć wniosek lub druk w swojej placówce ZUS? Sprawdź adres placówki ZUS w swoim mieście za pośrednictwem naszej wyszukiwarki ZUS.

Jak złożyć wniosek o zawieszenie umowy o rozłożenie zadłużenia na raty/ umowy o odroczenie terminu płatności składek na 3 miesiące (RDS)?

Jak wysłać wniosek RDS:

  1. zaloguj się do swojego konta na PUE ZUS
  2. przejdź do zakładki Ubezpieczony lub Płatnik
  3. z bocznego menu wybrać [Dokumenty i Wiadomości] – [Dokumenty robocze]
  4. kliknij przycisk [Utwórz nowy] – wniosek RDS możesz wybrać z listy dostępnych dokumentów albo wyszukać np. po nazwie, korzystając z filtra
  5. po zaznaczeniu wniosku kliknij [Utwórz dokument].
  6. Wyświetli Ci się formularz do wypełnienia. Automatycznie wypełnią się Twoje dane identyfikacyjne oraz adres mailowy, a jeśli jest podany w danych kontaktowych na profilu to również numer telefonu.

W formularzu :

  • w sekcji [Treść wniosku] zaznacz o co chcesz się zwrócić tym wnioskiem
  • w sekcji [Uzasadnienie wniosku] wskaż, w jaki sposób epidemia koronawirusa wpłynęła na Twoją sytuację finansową i brak możliwości opłacenia w terminie należności
    7. Wybierz przycisk „Sprawdź” – system podpowie Ci, czy uzupełniłeś wszystkie wymagane pola. Jeśli poprawnie wypełniłeś wniosek – zapisz go, a następnie zamknij formularz.

Po wybraniu przycisku „Wyślij” wyświetli się komunikat z oświadczeniem, że podpisanie wniosku oznacza akceptację i podpisanie oświadczenia zawartego we wniosku:

Po akceptacji wybierz sposób odbioru wiadomości zwrotnej z ZUS oraz wskaż podpis, którego chcesz użyć.

Jak podpisać wniosek RDS?

Wniosek możesz wysłać elektronicznie za pomocą:

  • profilu PUE,
  • kwalifikowanego podpisu elektronicznego,
  • podpisu zaufanego (PZ ePUAP) lub
  • podpisu osobistego (e-dowodu).
5/5 - (1 vote)