ZUS PUE – Platforma Usług Elektronicznych ZUS (PUE)

Platforma Usług Elektronicznych ZUS (PUE)

Platforma Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS) to narzędzie, dzięki któremu internetowy klient Zakładu Ubezpieczeń Społecznych ma możliwość w jednym miejscu zrealizować większość spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi, świadczeniami i płatnościami bez wychodzenia z domu.

Kto może skorzystać z PUE ZUS?

Platforma Usług Elektronicznych ZUS jest przeznaczona dla wszystkich klientów ZUS. Aby skorzystać z dobrodziejstw platformy usług elektronicznych wystarczy spełnić poniższe warunki:

  • Mieć ukończone 18 lat
  • Założyć konto na PUE ZUS
  • Potwierdzić swoją tożsamość

Usługi PUE ZUS:

  • uzyskanie informacji o ubezpieczeniach,
  • wgląd do swoich danych na prywatnym koncie ZUS,
  • składanie i odbieranie dokumentów,
  • rozliczanie składek (ePłatnik),
  • kontrolowanie swoich spraw i otrzymywanie powiadomień e-mail lub SMS,
  • rezerwowanie wizyt w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych.

ZUS PUE – Jak zarejestrować konto?

  1. Wejdź na www.zus.pl i wybierz z menu “Zarejestruj w PUE
  2. Wybierz sposób rejestracji i wypełnij formularz.
  3. Wybierz hasło do konta. Login otrzymasz na swój e-mail.
  4. Potwierdź swoją tożsamość za pomocą:
  • profilu zaufanego ePUAP
  • certyfikatu kwalifikowanego (podpis elektroniczny)
  • w placówce ZUS
  • serwisu bankowości elektronicznej