Wniosek RSP-DK

RSP-DK – Wniosek o świadczenie postojowe za kolejny okres

Wniosek RSP-DK – Wniosek o świadczenie postojowe za kolejny okres w związku z przeciwdziałaniem skutkom wywołanym COVID-19 dla osób prowadzących działalność gospodarczą

►►► Od 24 czerwca 2020 r. wniosek RSP-DK można składać tylko elektronicznie przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Wnioski złożone w inny sposób (papierowo, mailowo, przez ePUAP) nie będą rozpatrywane. ◄◄◄

 

Jak złożyć wniosek o świadczenie postojowe za kolejny okres w związku z przeciwdziałaniem skutkom wywołanym COVID-19 dla osób prowadzących działalność gospodarczą (RSP-DK)?

Jak wysłać wniosek RSP-DK:

1. zaloguj się do swojego konta na PUE ZUS
2. przejdź do zakładki Płatnik
3. z bocznego menu wybierz [Dokumenty i Wiadomości] – [Dokumenty robocze]
4. kliknij przycisk [Utwórz nowy] – wniosek RSP-DK możesz wybrać z listy dostępnych
dokumentów
5. po zaznaczeniu wniosku kliknij [Utwórz dokument]
6. Wniosek możesz utworzyć także z menu [Usługi] – [Katalog usług]
7. Wyświetli Ci się formularz z automatycznie pobranymi danymi identyfikacyjnymi.
8. W sekcji II zapoznaj się z oświadczeniem. Kliknij zapisz i zamknij formularz
9. Po wybraniu przycisku „Wyślij” wyświetli się komunikat z oświadczeniem, że podpisanie wniosku
oznacza akceptację i podpisanie oświadczenia zawartego we wniosku.
10. Po akceptacji wybierz sposób odbioru wiadomości zwrotnej z ZUS oraz wskaż podpis, którego chcesz
użyć.

Jak podpisać wniosek RSP-DK?

Wniosek możesz wysłać elektronicznie za pomocą:
1. kwalifikowanego podpisu elektronicznego,
2. podpisu zaufanego (PZ ePUAP) lub
3. podpisu osobistego (e-dowodu).

Podpis profilem PUE nie wymaga podawania żadnych dodatkowych danych – wystarczy, że jesteś zalogowany do swojego profilu na portalu PUE ZUS.

Podpis zaufany jest bezpłatny. Aby go uzyskać, złóż wniosek o profil na stronie internetowej www.pz.gov.pl. Następnie potwierdź swoją tożsamość za pośrednictwem bankowości elektronicznej, w placówce ZUS albo w urzędzie miasta lub gminy. Możesz też złożyć wniosek o tymczasowy profil zaufany na stronie internetowej www.pz.gov.pl. Swoją tożsamość potwierdzisz za pośrednictwem wideo rozmowy z urzędnikiem. Uzyskasz w ten sposób profil, który jest ważny 3 miesiące.

Podpis kwalifikowany wydają centra certyfikacji. Jest to usługa płatna. Jej koszt zależy m.in. od okresu ważności, na jaki zostaje wydany certyfikat.

Podpis osobisty (e-dowód) możesz uzyskać bezpłatnie przy składaniu wniosku o nowy dowód osobisty. Certyfikat podpisu osobistego znajdzie się w e-dowodzie. Aby korzystać z podpisu osobistego, musisz mieć czytnik NFC do e-dowodu oraz zainstalować na swoim komputerze odpowiednie oprogramowanie.

Jeśli posiadasz kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany (PZ ePUAP) lub podpis osobisty (e-dowód) i chcesz wysłać wniosek, wybierz przycisk „Wyślij”.

Warto zobaczyć inne formularze/druki ZUS w naszej sekcji z aktualnymi drukami. Chcesz złożyć wniosek lub druk w swojej placówce ZUS? Sprawdź adres placówki ZUS w swoim mieście za pośrednictwem naszej wyszukiwarki ZUS.

4.3/5 - (3 votes)