Zaktualizowano: 24 września.2022 r.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że wniosków do ZUS nie należy wysyłać e-mailem. Wysłane skany, zdjęcia, wypełnione pliki przesłane e-mailem nie będą traktowane jak wnioski i rozpatrywane!
Wniosków do ZUS nie należy wysyłać e-mailem
Nie wysyłaj skanów, zdjęć, wypełnionych plików word, pdf lub innych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na e-maila bo nie będą traktowane jak wnioski i nie będą przez ZUS rozpatrywane.
Co zrobić jeśli wniosek Wysłałeś/aś na adres cot@zus.pl lub inny adres mailowy?
Musisz przesłać jeszcze raz wniosek we właściwy sposób!
Gdzie złożyć prawidłowo wniosek do ZUS?
- przez PUE ZUS (droga elektroniczna)
- za pośrednictwem poczty (forma papierowa)
- do skrzynki na dokumenty oznakowanej napisem „Tarcza antykryzysowa” (osobiście bez kontaktu z pracownikiem ZUS w placówce ZUS)
Jak założyć profil PUE ZUS?
1. Wejdź na stronę https://www.zus.pl/pue/rejestracja
2. Wybierz sposób rejestracji (Dla Ciebie, Dla przedsiębiorców, Dla firm)
- Dla Ciebie czyli dla:
-osoby pracującej
-emeryta / rencisty
-zasiłkobiorcy
-lekarza
-innej osoby ubezpieczonej w ZUS
- Dla przedsiębiorców czyli dla:
-osoby prowadzącej działalność gospodarczą
- Dla firm czyli dla:
-spółek
-stowarzyszeń
-spółdzielni
-fundacji
-przedsiębiorstw państwowych
3. Zapoznaj się z regulaminem i zaakceptuj go
4. Zarejestruj profil
Więcej informacji o PUE ZUS przeczytasz tu: (Link do instrukcji PUE ZUS – kliknij TU)
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Od 2012 roku zawodowo związany z dziennikarstwem obejmującym tematykę US, ZUS. Współpracowałem z największymi serwisami w naszym kraju, gdzie doskonaliłem swój kunszt zawodowy. Misją moich serwisów jest dostarczanie zrozumiałej wiedzy z zakresu podatków, działalności ZUS. Prywatnie miłośnik długich wędrówek górskich.