Nie należy wysyłać e-mailem wniosków do ZUS

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że wniosków do ZUS nie należy wysyłać e-mailem. Wysłane skany, zdjęcia, wypełnione pliki przesłane e-mailem nie będą traktowane jak wnioski i rozpatrywane!

STOP - Wniosków do ZUS nie należy wysyłać e-mailem

Wniosków do ZUS nie należy wysyłać e-mailem

Nie wysyłaj skanów, zdjęć, wypełnionych plików word, pdf lub innych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na e-maila bo nie będą traktowane jak wnioski i nie będą przez ZUS rozpatrywane.

Co zrobić jeśli wniosek Wysłałeś/aś na adres cot@zus.pl lub inny adres mailowy?

Musisz przesłać jeszcze raz wniosek we właściwy sposób!

Gdzie złożyć prawidłowo wniosek do ZUS?

  • przez PUE ZUS (droga elektroniczna)
  • za pośrednictwem poczty (forma papierowa)
  • do skrzynki na dokumenty oznakowanej napisem “Tarcza antykryzysowa” (osobiście bez kontaktu z pracownikiem ZUS w placówce ZUS)

Jak założyć profil PUE ZUS?

1. Wejdź na stronę https://www.zus.pl/pue/rejestracja
2. Wybierz sposób rejestracji (Dla Ciebie, Dla przedsiębiorców, Dla firm)

  • Dla Ciebie czyli dla:

-osoby pracującej

-emeryta / rencisty

-zasiłkobiorcy

-lekarza

-innej osoby ubezpieczonej w ZUS

  • Dla przedsiębiorców czyli dla:

-osoby prowadzącej działalność gospodarczą

  • Dla firm czyli dla:

-spółek
-stowarzyszeń
-spółdzielni
-fundacji
-przedsiębiorstw państwowych

3. Zapoznaj się z regulaminem i zaakceptuj go
4. Zarejestruj profil

Więcej informacji o PUE ZUS przeczytasz tu: (Link do instrukcji PUE ZUS – kliknij TU)