Chcesz uzyskać więcej informacji o programie „Rodzina 500+” Plus w Twoim mieście? Skorzystaj już teraz ze specjalnie uruchomionych infolinii „Rodzina 500+” Plus. Jak skorzystać z infolinii „Rodzina 500+”Plus? Zobacz aktualny numer telefonu w sprawie świadczenia „Rodzina 500+”
Infolinia ZUS 500 plus
W trakcie rozmowy z konsultantem możesz przejść uwierzytelnienie za pomocą pytań zadawanych przez konsultanta. Będzie on mógł wtedy potwierdzić Twoje stwierdzenie lub mu zaprzeczyć albo udzielić Ci niektórych informacji z konta w ZUS.
Osoby, które chcą uzyskać informację w sprawie 500+ muszą zadzwonić na numer telefonu 22 560 16 00 i wybrać odpowiedni profil tematyczny poniżej.
Możesz wybrać profil tematyczny rozmowy:
- Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA– otrzymasz pomoc techniczną dotyczącą programu Płatnik, Platformy Usług Elektronicznych, oraz Elektronicznych Zwolnień Lekarskich, w tym m.in.:,
- jak zainstalować program Płatnik,
- jak założyć i skonfigurować konto na PUE, uzyskać dostęp do wglądu w dane np. spółki,
- jak przygotowywać i wysyłać dokumenty i wnioski,
- jak usunąć błędy i ich przyczyny (zwłaszcza błędy, przez które opóźnia się wysyłka do ZUS dokumentów rozliczeniowych) itp.
- jak na PUE wystawiać i obsługiwać elektroniczne zwolnienia lekarskie, pobrać certyfikat ZUS itp.
- Renty i emerytury – otrzymasz podstawowe informacje na temat emerytur i rent, w tym dotyczące m.in.:
- rodzajów świadczeń,
- warunków ich uzyskania,
- zasad obliczania wysokości i wypłacania świadczeń,
- warunków powodujących zawieszenie lub obniżenie wysokości świadczeń,
- zasad obliczania kapitału początkowego,
- zagadnień dotyczących koordynacji systemów ubezpieczeń społecznych w zakresie emerytur i rent.
- zasad uzyskania jednorazowego odszkodowania za wypadek przy pracy
- Zasiłki – otrzymasz informacje na temat świadczeń krótkoterminowych, w tym dotyczące m.in.:
- rodzajów zasiłków,
- warunków ich uzyskania,
- zasad obliczania wysokości i wypłacania świadczeń,
- warunków powodujących zawieszenie lub obniżenie wysokości świadczeń,
- zagadnień dotyczących koordynacji systemów ubezpieczeń społecznych w zakresie zasiłków,
- rehabilitacji leczniczej w ramach prewencji rentowej.
- Informacje dla ubezpieczonych – otrzymasz informacje dotyczące m.in.:
- rodzajów ubezpieczeń społecznych,
- zasad podlegania tym ubezpieczeniom (w tym również ubezpieczeniu zdrowotnemu),
- sposobu obliczania podstawy wymiaru składek i ich wysokości,
- zasad zgłaszania do ubezpieczeń i wyrejestrowywania ubezpieczonych,
- zasad uczestnictwa w otwartych funduszach emerytalnych,
- kwestii dotyczących ubezpieczeń osób migrujących, w tym poświadczania przebytych okresów ubezpieczenia.
- Informacje dla płatników – otrzymasz informacje dotyczące obowiązków płatnika składek, w tym m.in.:
- zasad i terminów sporządzania i przekazywania dokumentów oraz opłacania składek na ubezpieczenia społeczne,
- zasad rozliczania konta płatnika składek oraz wydawania zaświadczeń o niezaleganiu w opłacaniu składek,
- możliwości udzielenia pomocy płatnikom w trudnej sytuacji finansowej, tj. odroczenie terminu płatności, rozłożenie płatności na raty, umorzenie,
- zasad udzielania pomocy publicznej,
- kwestii związanych z egzekucją należności na rzecz ZUS i innymi sankcjami wynikającymi z niewykonywania obowiązków z zakresu ubezpieczeń społecznych.
7. Informacje o świadczeniach rodzinnych – otrzymasz informacje o:
- świadczeniu wychowawczym 500+,
- RKO – rodzinnym kapitale opiekuńczym,
- dofinansowaniu za pobyt dziecka w żłobku,
- Dobrym Starcie – 300+.