Tylko do 30 listopada można złożyć wniosek o świadczenie z programu Dobry Start

Wniosek o świadczenie z programu Dobry Start złożysz tylko do końca listopada. Wniosek o 300 zł na wyprawkę szkolną można składać tylko do 30 listopada. Nie złożyłeś wniosku o wyprawkę w ramach programu „Dobry start”? Uwaga, zostały Ci tylko dwa tygodnie!

program Dobry Start czyli 300 plus na wyprawkę dla dziecka

Zakład Ubezpieczeń Społecznych wypłacił już blisko 1,3 mld zł na 4,3 mln uczniów. Weryfikacja wniosków oraz wypłata świadczenia odbywa się niemal w 100 proc. automatycznie.

Co to jest Program Dobry Start?

Program Dobry Start to rodzaj świadczenia w wysokości 300 zł wypłacanego raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Z programu 300 PLUS na dziecko mogą skorzystać wszyscy rodzice bez względu na dochody.

Do kiedy można złożyć wniosek o świadczenie dobry start?

Wniosek o wyprawkę szkolną w wysokości 300 zł z programu Dobry Start można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r.

Po 30 listopada można złożyć wniosek o świadczenie z programu Dobry Start, za pośrednictwem PUE ZUS, tylko gdy po tym dniu dziecko w wieku powyżej 20 lat uzyska orzeczenie o niepełnosprawności.

Jak złożyć wniosek o świadczenie dobry start?

W tym roku wniosek o świadczenie z programu Dobry Start można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia.

  • Złóż wniosek o świadczenie dobry start przez portal Emp@tia!

Portal Informacyjno- Usługowy Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Emp@tia” oferuje usługę złożenia elektronicznego wniosku o świadczenie dobry start. Aby złożyć wniosek za pośrednictwem portalu Emp@tia, musisz posiadać Profil Zaufany bądź podpis elektroniczny weryfikowany przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Szczegóły znajdziesz pod adresem: empatia.mpips.gov.pl

  • Złóż wniosek o świadczenie dobry start przez PUE ZUS

Platforma Usług Elektronicznych ZUS to jedna z możliwych form złożenia elektronicznego wniosku o ustalenie prawa do świadczenia dobry start. Osoba składająca wniosek za pośrednictwem portalu PUE ZUS musi posiadać profil na tym portalu. Profil na portalu PUE ZUS można założyć samodzielnie przez internet lub przy pomocy pracowników ZUS. Osoba posiadająca profil PUE, po zalogowaniu, może wypełnić i wysłać wniosek.

  • Złóż wniosek o świadczenie dobry start przez przez bankowość elektroniczną

Banki, które umożliwiają składanie wniosku o świadczenie dobry start przez swoje serwisy to: Alior Bank SA, Bank Millennium SA, Bank Pekao SA, Bank Pocztowy SA, Bank Polskiej Spółdzielczości SA oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze, BNP Paribas Bank Polska SA (z wyłączeniem systemu moj.bnpparibas.pl) Credit Agricole Bank Polska SA, Getin Noble Bank SA, ING Bank Śląski SA,mBank SA, Nest Bank S.A, PKO Bank Polski SA (oraz Inteligo), SGB-Bank SA oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze.

Osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu Dobry Start (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na PUE ZUS. Jest tam cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie – wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia.

Świadczenie z programu Dobry Start jest wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy podany we wniosku.

 

Źródło informacji:

  1. https://www.zus.pl/o-zus/aktualnosci/-/publisher/aktualnosc/1/do-30-listopada-mozna-zlozyc-wniosek-o-swiadczenie-z-programu-dobry-start/4282591
  2. https://www.gov.pl/web/rodzina/pytania-i-odpowiedzi-dot-programu-dobry-start
  3. https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start
5/5 - (1 vote)