Zaktualizowano: 25 lutego.2019 r.

ZUS informuje, że rozpoczyna wysyłkę 2,5 mln listów adresowanych do przedsiębiorców. Przedsiębiorcy w listach, które otrzymają od ZUS znajdą informacje o tym jak wyglądały rozliczenia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w poprzednim roku oraz jakie jest saldo na ich koncie na koniec 2018 roku. Nie zapomnij przeczytać listu, który otrzymasz od ZUS!

Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczyna wysyłkę listów

Przedsiębiorco dostaniesz list z ZUS

Zakład Ubezpieczeń Społecznych na swojej stronie informuje, że rozpoczął wysyłkę listów do przedsiębiorców. Polscy przedsiębiorcy w ciągu 14 dni otrzymają listy z podsumowaniem wpłat na swój indywidualny rachunek składkowy ZUS w 2018 r.
W listach przedsiębiorcy znajdą informacje o tym w jakiej wysokości wpłacili składki ZUS na swoje indywidualne rachunki oraz będzie tam informacja o tym jakie należności zostały ze składek pokryte w ubiegłym roku. Warto dokładnie przeczytać list od ZUS, który otrzymacie bo będzie tam informacja czy płatności, które zostały przelewane się zgadzają czy też występuje nadpłata lub niedopłata składek ZUS.Po otrzymaniu listu z ZUS warto sprawdzić wpłaty ze swoimi księgami finansowymi i zweryfikować czy wszystko się zgadza.

List z ZUS w którym jest niedopłata lub nadpłata

Co zrobić jeśli otrzymaliśmy list z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i przy naszym rozliczeniu pojawi się niewielka niedopłata lub nadpłata?

Przedsiębiorco zobacz jak załatwić sprawę jeśli w Twoim liście od ZUS jest rozliczenie na minus lub plus:

  • Niewielkie kwoty

W przypadku wykrycia niewielkiej niedopłaty lub nadpłaty można je skorygować płacąc zwiększoną lub zmniejszoną składkę w przyszłym miesiącu.

  • Większe kwoty

W przypadku większych niedopłat składek do ZUS należy doliczyć odsetki do których pomocny będzie kalkulator na stronie ZUS.

  • Zbyt duże kwoty

W przypadku zbyt dużych zobowiązań wobec ZUS warto skorzystać z zawarcia układu ratalnego.

Bardzo pomocny jest taki bilans składkowy, który zostanie przesłany do przedsiębiorców bo dzięki niemu będziemy mogli sprawdzić stan swoich rozliczeń wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i natychmiast odpowiednio zareagować. Tego typu wysyłka rozliczeń będzie przesyłana przedsiębiorcom każdego roku.

5/5 - (10 votes)