Formularz ZUS RCA
Formularz ZUS RCA – imienny raport miesięczny o należnych składkach i wypłaconych świadczeniach – do rozliczenia składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne i/ lub wypłaconych świadczeń za Twoich pracowników (czyli osoby ubezpieczone).
Do czego służy dokument ZUS RCA?
Jeśli zatrudniłeś pracowników (osoby ubezpieczone), musisz rozliczyć za nich składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne i/ lub wypłacone im świadczenia. Rozliczenie to wykazujesz w imiennym raporcie ZUS RCA.
W raporcie ZUS RCA wykazujesz za osobę ubezpieczoną podstawy oraz składki na ubezpieczenie społeczne oraz ubezpieczenie zdrowotne w podziale na poszczególne źródła finansowania składek. Jeśli w złożonym raporcie miesięcznym wystąpiły błędy, to korektę także sporządzasz na formularzu ZUS RCA. Z raportu ZUS RCA korzystasz także, jeśli korygujesz dane przekazane do ZUS na wycofanym już formularzu ZUS RNA.
Warto zobaczyć inne formularze/druki ZUS w naszej sekcji z aktualnymi drukami. Chcesz złożyć wniosek lub druk w swojej placówce ZUS? Sprawdź adres placówki ZUS w swoim mieście za pośrednictwem naszej wyszukiwarki ZUS.
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Od 2012 roku zawodowo związany z dziennikarstwem obejmującym tematykę US, ZUS. Współpracowałem z największymi serwisami w naszym kraju, gdzie doskonaliłem swój kunszt zawodowy. Misją moich serwisów jest dostarczanie zrozumiałej wiedzy z zakresu podatków, działalności ZUS. Prywatnie miłośnik długich wędrówek górskich.