Jak aktywować bon turystyczny?

Zakład Ubezpieczeń Społecznych udostępnił na swoim kanale „Elektroniczny ZUS” w serwisie youtube.com instrukcje jak krok po kroku aktywować bon turystyczny. Jak aktywować bon turystyczny krok po kroku? Sprawdź instrukcje i aktywuj swój bon turystyczny!

Jak krok po kroku aktywować bon turystyczny

Co to jest Polski Bon Turystyczny?

Polski Bon Turystyczny jest formą wsparcia dla polskich rodzin oraz branży turystycznej w związku z trudną sytuacją gospodarczą wywołaną epidemią COVID-19. Wynosi jednorazowo 500 zł na każde dziecko do 18 r. życia oraz jedno dodatkowe świadczenie w formie uzupełnienia bonu, w wysokości 500 zł dla dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności . Za pomocą bonu można zapłacić za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne w Polsce do końca marca 2022 r.

Jak aktywować bon turystyczny?

Poniżej przedstawiamy jak krok po kroku aktywować bon turystyczny:

  • Krok 1: Zaloguj się na swój profil na PUE ZUS.
  • Krok 2: Wybierz z górnego menu zakładkę [Ogólny] i przejdź do zakładki [Polski Bon Turystyczny], a następnie [Mój bon].
  • Krok 3: W celu aktywacji bonu kliknij przycisk [Aktywuj bon].
  • Krok 4: Wyświetli się okno [Aktywacja bonu]. Wpisz swój numer telefonu komórkowego i adres e-mail. Następnie zapoznaj się z klauzulą informacyjną dla osób uprawnionych do świadczeń w formie Polskiego Bonu Turystycznego (RODO).
  • Krok 5: Kliknij [Aktywuj bon].
  • Krok 6: Wyświetli się informacja, że aktywowałeś bon oraz kod obsługi płatności. Wybierz [OK].

Ważne!

Potwierdzenie, że aktywowałeś bon i kod obsługi płatności otrzymasz także e-mailem (na adres, który wcześniej podałeś). Wiadomość otrzymasz z adresu: polski_bon@zus.pl.

ZUS w związku z wieloma wątpliwościami związanymi z aktywacją bonu turystycznego przygotował instrukcję w formie filmiku, którą można obejrzeć poniżej:

Załóż konto na PUE ZUS do aktywacji bonu turystycznego

Rejestracja konta na PUE ZUS ogranicza się do kilku kroków:

  1. Wchodzimy na stronę na www.zus.pl i na samej górze strony klikamy przycisk „Zarejestruj w PUE”.
  2. Wybieramy sposób rejestracji: [Dla Ciebie], [Dla przedsiębiorców] oraz [Dla firm].
  3. Następnie wskaż metodę rejestracji: profil zaufany bądź inną metodę identyfikacji, która jest dostępna na login.gov.pl – wybierz [Profil zaufany/login.gov.pl], kwalifikowany podpis elektroniczny – wybierz [Twój kwalifikowany podpis elektroniczny], konto w banku, który świadczy taką usługę wspólnie z nami, wybierz [Twoja bankowość elektroniczna]. Osoba, która nie ma możliwości zarejestrować się na PUE poprzez żadną z powyższych metod wybiera [Do rejestracji]. Uzupełnij samodzielnie swoje dane w formularzu rejestracyjnym. W taki sposób założysz profil niezaufany i w ciągu 7 dni będziesz musiał zgłosić się osobiście do placówki ZUS i potwierdzić swoją tożsamość.
  4. Wybieramy 1 kanał komunikacji: adres e-mail albo numer telefonu.
  5. Ustalamy hasło do naszego konta na PUE ZUS: Hasło musi zawierać minimum 8 znaków, w tym małe i duże litery, znaki specjalne i cyfry. Twoje hasło nie może składać się z imienia, nazwiska oraz daty urodzenia.
  6. Zapoznajemy się z regulaminem: po zapoznaniu się z regulaminem zaznaczamy checkbox „Zapoznałem się z Regulaminem”.
  7. Na samym końcu rejestracji: Klikamy [Zarejestruj profil]

Więcej informacji o rejestracji konta na PUE ZUS przeczytasz w naszym poradniku „https://www.zus.info.pl/jak-zarejestrowac-konto-na-pue/

5/5 - (2 votes)